maandag 25 augustus 2008

Dinsdag, SPORE-dag


Hallo iedereen,

Mijn naam is dus CosmicD, niet in het echt natuurlijk. Maar dat heeft ook geen belang, want ik schuim het internet meestal af onder deze naam. Mijn interesses in het maken van muziek, het bestuderen van wetenschap en het beleven van games brengen mij op vele fora. En als dusdanig ben ik iets meer dan drie jaar geleden ook fan geworden van SPORE. Er is inmiddels internationaal een hechte community gegroeid rond het spel met enkele belangrijke bakermatten (in de vorm van forums, fansites en blogs). Ik kan wel stellen dat wij hier met onze blog een Nederlandstalige uitloper van zijn.
Ik had als "gewone fan" echter niet verwacht dat ik in minder dan 24 uur een live demo van SPORE aan het bijwonen zou zijn. Hiervoor wil ik eerst en vooral Hiki bedanken: die mij genoeg vertrouwt om in opdracht van het blog met het meeste Nederlandstalige spore nieuws van België en Nederland, exclusief SPORE nieuws mee te mogen brengen. Dinsdag is dus hier ook voor één keer SPORE-dag (zoals op de amerikaanse spore site).
Vijf jaar geleden deed ik ook wat half-freelancer werk als pers attachee voor Nintendo en had ik mijn eigen Gamecube fan site, dus echt nieuw is dit soort werk niet voor mij.
Ik heb enkele vragen voorbereid voor de producer die ons het spel zal demonstreren.
Afhankelijk van de manier waarop men het 3 uur durende event gaat indelen (kunnen we zelf spore spelen ? Is het een lange demo met Q&A ? Kan de producer ons persoonlijk te woord staan ?), zal ik mijn beeldmateriaal, vragen en informatie die ik meebreng moeten aanpassen.
We kunnen beiden niet langer wachten om hands-on (of eyes-on) nieuws te brengen van dit event!

0 reacties: