woensdag 27 augustus 2008

Snippers vanop de SPORE producer tour dag

Jenna is nog lang niet uitgebabbeld. Want morgen hebben we nog enkele quotes van haar. Ik interviewde haar over de finesses van de SPORE gameplay. We doen aan sociale dynamiek, terraforming en we onderzoeken Will Wright's ijskast.

Maar om vanavond de uitstap naar de SPORE area van het event af te ronden heb ik nog wat licht verteerbare weetjes from the third floor laten we maar zeggen.
In mijn gesprekken met de marketing assistentes van Electronic Arts Belgiƫ kwam ik onderandere het volgende te weten:

  • Een uur nadat 2000 opblaasbare spore wezens aan het strand van Knokke aanspoelden om SPORE te promoten, hadden deze al allemaal een eigenaar gevonden. De URL op hun achterwerk moet als kwaliteitslabel voor het spel gelden, en Electronic Arts hoopt natuurlijk dat al die strandbezoekers hun nieuwsgierigheid niet zullen inhouden en een kijkje gaan nemen op http://www.spore.com/
  • De reden dat SPORE hier in Nederland en in BelgiĆ« op 4 september uitgebracht wordt in plaats van op de 5de of de 7de, komt gewoon door het simpele feit dat Electronic Arts hier de gewoonte heeft hun spellen steeds op donderdag te releasen.
  • De prototypes die je op de amerikaanse SPORE websites kan downloaden zijn maar het topje van de ijsberg. Men wist mij te vertellen dat er oneindig veel meer zijn ontwikkeld door de jaren heen.

Vergeet niet dat na de laatste on-location reportage van morgen, onze preview-meerdaagse er ook nog aan komt. Ik heb er voor gekozen al mijn hands-on ervaringen met SPORE in deze preview te verweven. We gaan hier later deze week mee van start.

0 reacties: