De Washington Post heeft een artikel dat ingaat op het delen van jouw Spore met andere spelers (het zogenaamde Social Networking binnen Spore). Spore producer Caryl Shaw zegt in dit artikel dat toen Maxis met Spore begon het nooit de bedoeling was dat spelers hun wezens, gebouwen en andere content online zouden kunnen zetten en delen met andere spelers via de Sporecast / Sporepedia.
Maxis zou zelf de beste content van spelers zoeken en in het spel toevoegen maar door de opkomst van Social Networking de laatste jaren (als Facebook, YouTube, Hyves en zelfs Second Life) heeft Maxis zich al snel gerealiseerd dat het inbouwen van een Sporecast / Sporepedia een extra dimensie zou geven aan het spel. Gezien het succes van de Spore Creature Creator met al meer dan 2,5 miljoen wezens online een goede beslissing lijkt mij.
Een interessant achtergrond artikel: Weaving a Tighter Web 2.0
Maxis zou zelf de beste content van spelers zoeken en in het spel toevoegen maar door de opkomst van Social Networking de laatste jaren (als Facebook, YouTube, Hyves en zelfs Second Life) heeft Maxis zich al snel gerealiseerd dat het inbouwen van een Sporecast / Sporepedia een extra dimensie zou geven aan het spel. Gezien het succes van de Spore Creature Creator met al meer dan 2,5 miljoen wezens online een goede beslissing lijkt mij.
Een interessant achtergrond artikel: Weaving a Tighter Web 2.0
0 reacties:
Een reactie posten