vrijdag 19 september 2008

Nederlandstalige Patchnotes

Vanochtend meldde we al dat de eerste Spore patch online stond, nu heeft de officiële Nederlandstalige Spore site de patchnotes ook online gezet, natuurlijk vertaald:
De eerste Spore Patch is nu beschikbaar en lost een aantal veelvoorkomende problemen op en voegt als bonus extra nieuwe functies toe.

Voor een volledige lijst van aanpassingen en instructies om de patch te installeren kijk je op deze pagina.


Patch 1

Deze patch is bedoeld om fouten op te lossen die gemeld zijn en als reactie op feedback die we van spelers hebben gekregen over afstemming en stabiliteit. We hebben ook een paar leuke dingen aan kunnen toevoegen: een coole cheat waarmee je jouw wezen een blokkerig uiterlijk kan geven, een nieuwe mogelijkheid om in de wezenschepper informatie te bekijken over de onderdelen die je aan je wezen hebt toegevoegd, en ook de veel aangevraagde cheat "evovoordeel"- daarmee kun je een nieuw wezenspel beginnen met een wezen naar keuze dat al verder geëvolueerd is!
Start de EA Download Manager op om de patch te downloaden en te installeren. Als je de EADM niet hebt geïnstalleerd toen je Spore installeerde, kun je hem hier halen.

Let Op! Deze patch is alleen voor de PC versie. De Spore Patch 1 voor MAC zal later verschijnen.


Toevoegingen
# Nieuwe cheat: "evovoordeel". Gebruik deze cheat als je bij een nieuw wezenspel een willekeurig wezen uit de Sporepedia wil kiezen. Begin een nieuw spel met één of meer wezens die al verder geëvolueerd zijn!
# Bekijk informatie over onderdelen als je in de bouwmodus bent. Rol over een willekeurig onderdeel en hou de i-toets ingedrukt.
# Nieuwe cheat: "blokkenmodus". Hiermee geef je wezens een blokkerig uiterlijk.
# Meer stijlfilters. Open het cheatvenster en vul in: "stylefilter -microscope" of "stylefilter -norainbows" of "stylefilter -nextgen" om de nieuwe stijlen te zien.
# 70 nieuwe planeetscripts met een lage terravormingsscore, voornamelijk van het type "hete en hoge atmosfeer"

Beelden/Vormgeving
# Animaties verbeterd
# Effecten met mist, gloed en belichting van planeten verbeterd
# Animatieproblemen opgelost die te maken hadden met gereedschap vasthouden, op handen lopen en de wat aparter vormgegeven wezens

Afstemming
# Wezenfase: Het tempo aan het eind van het spel is verbeterd en in de normale en moeilijke modus is de uitdaging groter geworden
# Stamfase: Uitdaging is groter geworden in de normale en moeilijke modus
# Beschavingsfase: Uitdaging is groter geworden in de normale en moeilijke modus
# Ruimtefase: In de makkelijke en normale modus vragen rijken nu redelijke bedragen in ruil voor vrede en is de strafmaat aangepast als de speler niet betaalt
# Ruimtefase: In de makkelijke en normale modus is de kans op rampen een stuk kleiner en er zit nu meer tijd tussen aanvallen van een vijandig rijk als de speler in oorlog is

Overig
# Wezenfase: Troepleden gedragen zich nu beter in gevaarlijke situaties en tijdens gevechten
# Ruimtefase: Het is nu eenvoudiger om je thuiswereld en kolonies in de galactische weergave te vinden
# Stamfase: Stamleden kunnen nu indien nodig op steile heuvels vooruit komen, maar ze gaan dan wel een stuk langzamer
# Enkele aanvallen op grotere dieren werkten niet, en dat is nu opgelost, evenals het probleem met de grotere dieren die niet op de juiste manier stierven
# De verzamelmissie werd niet correct afgerond, terwijl wel alle onderdelen waren verzameld. Dat probleem is opgelost
# De prestaties voor "Bliksemsnel" en "Déjà Vu" werden niet goed toegekend. Dat probleem is opgelost
# Zwevende onderdelen werden niet van het budget afgetrokken als ze in de schepper werden geladen. Dat probleem is opgelost
# Rotatieringen pasten zich niet aan als een onderdeel groter of kleiner was gemaakt. Dat probleem is opgelost en hun uiterlijk is ook verbeterd
# De terravormingsscore van een planeet kon verschillen wanneer een zonnestelsel opnieuw werd bezocht. Dat probleem is opgelost
# De fout met de toetsenbordbesturing voor inzoomen en de instelling van de camerahoek in de kolonieplanner is nu opgelost
# Wanneer een episch wezen een stad aanviel, kon zich een crash voordoen. Dat probleem is opgelost
# Het beeld kon bevriezen bij het gebruik van de wezenslinger of als een planeet vanaf de zon werd vastgelegd. Dat probleem is opgelost
# Niet alle stamleden gehoorzaamden als er opdracht werd gegeven dat een grote groep moest gaan plunderen. Dat probleem is opgelost
# Het hoofdmenu ging op zwart als er een wezen uit een van de andere opgeslagen spellen werd verbannen. Dat probleem is opgelost

0 reacties: