zondag 7 september 2008

Will Wright over kritische Spore (p)reviews

MTV had de kans om met Will Wright te praten over de kritische (p)reviews die her en der zijn verschenen:
The feedback we’re getting from people is that everyone has some level they like and some level they don’t like. A lot of the reviews I’ve read have said that the Space Stage was far and away the best and they were disappointed by the earlier stages because they were too simple. Other people have said the Creature Stage is their favorite and that the Space Stage seems too complicated. We knew, since we were using different genres with every level, that everyone would have ones they really clicked with and ones they didn’t. We’ve pretty much seen that. There hasn’t been any consistent feedback. Some people have said the Civ phase is the best.”

Persoonlijk denk ik dat de (p)reviews nog redelijk goed zijn: Spore is natuurlijk een paar keer uitgesteld en daardoor is er wel erg veel hype ontstaan rondom het spel en waren de verwachtingen hoog gespannen.

Vooral van gamers lees ik regelmatig dat ze teleurgesteld zijn en dan komen ze met een rijtje mogelijkheden die ze 'missen' in het spel: mogelijkheden die nooit in Spore zouden komen maar die zijn ontsproten aan de fantasie van de gamers zelf.

Zelf heb ik nog maar een klein deel van het spel kunnen spelen: ik heb wel alle fases kunnen unlocken en ben niet teleurgesteld: misschien waren mijn verwachtingen meer gebaseerd op wat ik aan nieuws las afkomstig van het Maxis team zelf dan wat ik las aan posts van gamers op forums?

Wel weet ik dat ik nog wel maanden zoet ben met het creëren, delen en spelen van alles wat in Spore te vinden is

0 reacties: