dinsdag 14 oktober 2008

Er zit een luchtje aan de eerste Spore Pack?

Niet alleen op Spore forums is er redelijk wat kritiek op het, zo snel na de release van Spore, uitbrengen van een eerste pack, ook Forbes heeft in een artikel nogal wat kritiek op EA:
From an investor standpoint, it makes plenty of sense. "Spore" has, from the outset, been a community-driven game and this release allows--heck, encourages--early adopters to pay a premium to create even more elaborate creatures and contraptions. New customers, meanwhile, have two things to purchase instead of one. The revenue flow should see a bump.

But from a publicity standpoint, there's something fishy about launching an add-on this soon. If this new material is ready so quickly after launch, consumers may wonder, why wasn't it included in the game in the first place? Asking fans to pay another $20 after they just shelled out $50 (or, in some cases, $80) for the game could leave a sour taste in their mouths.

Persoonlijk ben ik erg blij met de aankondiging van de pack: naast het spelen van Spore fröbel ik ook erg veel met al de editors en op die forums waar veel 'content creators' komen is er weinig kritiek. Des te meer onderdelen en bouw mogelijkheden des te persoonlijker ik mijn creaties kan maken, dus kom maar op met die packs.

0 reacties: