donderdag 30 oktober 2008

Interview met Will Wright


De Duitse site YourSpore heeft Will Wright geinterviewd toen hij vorige week in Duitsland was om Spore te promoten.

Het video interview, dat een niet al te beste geluidskwaliteit heeft, vindt je op deze pagina.

Will Wright verteld onder andere dat het Spore team, dat nu uit 100 mensen bestaat, al bezig is met andere uitbreidingen dan alleen maar de Ruimte uitbreiding die in de lente van 2009 uitkomt. Veel wil hij er natuurlijk niet over kwijt maar hij verteld wel dat ze de Ruimte uitbreiding als een experiment zien: hoe zullen de spelers daarop reageren? en uit die spelers reacties zal het Spore team weer kijken wat voor uitbreidingen er nog meer zullen komen. En die uitbreidingen (en packs) zullen verder gaan dan alleen maar meer diepte in de 5 fases of onderdelen pakketten. Als voorbeeld geeft hij wel dat er meer Tools (sets) komen voor de vele editors in Spore.

1 van de dingen die we ook zullen zien is een grote verandering aan de Sporepedia en met name de Sporecasts: het Spore team werkt aan verbeteringen zoals beter tags kunnen geven aan al die miljoenen creaties zodat de Sporepedia wat overzichtelijker wordt. Verder werkt het Spore team ook aan het groter maken van Sporecasts waar straks per Sporecast 100den, misschien wel 1000den creaties in kunnen. Ook het maken van een Sporecast zal later makkelijker kunnen gaan.

Interessant is dat Will Wright verteld dat het maken van onderwater steden in de Beschavingsfase uit het spel is gehaald omdat de steden erg moeilijk te besturen waren omdat veel onderdelen in het water ronddreven en dat toch niet echt lekker speelde. Met name het aanklikken (en dus besturen) van die rond drijvende onderdelen was toch een serieus probleem. Het schrappen van onderwater steden was het enige verontwikkelde onderdeel van Spore dat gesneuveld is en dat dus door die onbestuurbaarheid. Hopelijk komt dat ooit nog eens terug in Spore want die onderwater steden was iets waar veel spelers toch wel naar uit keken.

0 reacties: