Core gamers worden opzij geschoven
Een recent Forbes artikel wijst uit dat de game-industrie momenteel steeds meer de focus legt op de casual gamer in plaats van de core gamer.
De verschuiving was volgens het artikel wel te verwachten. Core gamers zijn vaak erg enthousiast over een game, maar wanneer deze verschijnt wordt hij ook gemakkelijk de grond in getrapt. Met de komst van The Sims kwam de industrie er achter dat uitgevers niet altijd de goedkeuring van de core gamers nodig hebben om van de game een succes te maken.
Spore is daar het meest recente voorbeeld van. Dicht bij de release van de game verscheen op meerdere fora dat de game te simplistisch zou zijn. Inmiddels is de game al meer dan een miljoen keer verkocht en maker Will Wright zei dat de ontwikkelaar er bewust voor heeft gekozen om casual gamers als testpubliek te gebruiken.
“De hardcore-groep is helemaal veilig. Ze zijn minder belangrijk voor de grote uitgevers, maar wel belangrijker voor de onafhankelijke ontwikkelaars”, aldus Warren Spector. Volgens het artikel zullen de indie-ontwikkelaars in de toekomst dus meer core gamers gaan aantrekken.
Bron: Gamez
Games met veel achievements verkopen beter
Een onderzoek van Electronic Entertainment Design and Research (EEDAR) heeft uitgewezen dat achievements en trophies weldegelijk effect hebben op de verkoopcijfers van games. (Zie ook dit bericht op Gamespot).
Veel achievements in een slechte game zal de verkoop niet zo sterk beïnvloeden, maar een game met uitdagende achievements heeft meestal hogere verkoopcijfers. Niet alleen de moeilijkheidsgraad van de achievements heeft effect, ook de hoeveelheid achievements in een game is erg belangrijk volgens het onderzoek.
“De achievements zijn niet de drijfveer voor de verkoop. De ontwikkelaars steken meer werk in het maken van een betere ervaring voor de gamer en dat heeft vaak effect op de verdere ontwikkeling van de game”, aldus Shane Hebard-Massey, manager bij EEDAR.
Bron: Gamez
Een recent Forbes artikel wijst uit dat de game-industrie momenteel steeds meer de focus legt op de casual gamer in plaats van de core gamer.
De verschuiving was volgens het artikel wel te verwachten. Core gamers zijn vaak erg enthousiast over een game, maar wanneer deze verschijnt wordt hij ook gemakkelijk de grond in getrapt. Met de komst van The Sims kwam de industrie er achter dat uitgevers niet altijd de goedkeuring van de core gamers nodig hebben om van de game een succes te maken.
Spore is daar het meest recente voorbeeld van. Dicht bij de release van de game verscheen op meerdere fora dat de game te simplistisch zou zijn. Inmiddels is de game al meer dan een miljoen keer verkocht en maker Will Wright zei dat de ontwikkelaar er bewust voor heeft gekozen om casual gamers als testpubliek te gebruiken.
“De hardcore-groep is helemaal veilig. Ze zijn minder belangrijk voor de grote uitgevers, maar wel belangrijker voor de onafhankelijke ontwikkelaars”, aldus Warren Spector. Volgens het artikel zullen de indie-ontwikkelaars in de toekomst dus meer core gamers gaan aantrekken.
Bron: Gamez
Games met veel achievements verkopen beter
Een onderzoek van Electronic Entertainment Design and Research (EEDAR) heeft uitgewezen dat achievements en trophies weldegelijk effect hebben op de verkoopcijfers van games. (Zie ook dit bericht op Gamespot).
Veel achievements in een slechte game zal de verkoop niet zo sterk beïnvloeden, maar een game met uitdagende achievements heeft meestal hogere verkoopcijfers. Niet alleen de moeilijkheidsgraad van de achievements heeft effect, ook de hoeveelheid achievements in een game is erg belangrijk volgens het onderzoek.
“De achievements zijn niet de drijfveer voor de verkoop. De ontwikkelaars steken meer werk in het maken van een betere ervaring voor de gamer en dat heeft vaak effect op de verdere ontwikkeling van de game”, aldus Shane Hebard-Massey, manager bij EEDAR.
Bron: Gamez
0 reacties:
Een reactie posten